Kategoria: Marketing / SEO

Pliki PDF i  problem SEO z duplikacją treści 6

Pliki PDF i problem SEO z duplikacją treści

Ostatnio miałem do czynienia z ciekawym przypadkiem, z którym do tej pory osobiście się nie spotkałem. Po krótkim rozeznaniu okazało się, że jest on dość powszechny w sieci. Mianowicie problem z kopią treści podstrony...

Współczynnik odrzuceń i jak go odczytać 4

Współczynnik odrzuceń i jak go odczytać

Współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) jest jednym z istotniejszych wskaźników naszej strony, zwłaszcza jeżeli dbamy o jej atrakcyjności. Wyraża on procent osób, które opuściły naszą witrynę po przejrzeniu jednej strony. Istnieją również opinie, że...

Microdata, optymalizacja i lokalne wyszukiwanie 10

Microdata, optymalizacja i lokalne wyszukiwanie

Od pewnego czasu wyszukiwarki kładą coraz to większy nacisk na „położenie” danej strony internetowej, czyli jej optymalizację na frazy lokalne (np. miejscowość). Dzięki temu wiele lokalnych firm uzyskało realną szansę na konkurencję z firmami...

Prawdopodobnie sztuczny profil linków strony 9

Prawdopodobnie sztuczny profil linków strony

Po wprowadzeniu aktualizacji algorytmu w wyszukiwarce Google o nazwie „Pingwin”, wiele osób, zarówno firm SEO, jak ich Klientów zaczęło zastanawiać się nad tym, jak wygląda prawidłowy profil linków do strony. Niestety takie coś raczej...

Ile liter liczy title tag i ile liter liczy linijka title w serpach 2

Ile liter liczy title tag i ile liter liczy linijka title w serpach

Jaki długi powinien być tytuł strony i ile znaków rzeczywiście należy w nim zawrzeć by wyszukiwarki takie, jak Google nie obcięły go pokazując w wynikach wyszukiwania? To pytanie często pojawia się na forach i...

Profil linków do naszej strony 2

Profil linków do naszej strony

Po ostatniej głośniejszej aktualizacji algorytmu Google o nazwie „Pingwin” kilku naszych Klientów zaczęło szczegółowo interesować się profilem linków pozycjonowanych dla nich stron. Oczywiście, wszelkie pytania i dane są dostępne na ich życzenie, jednak nie...

Stosunek kodu strony do widocznej treści 7

Stosunek kodu strony do widocznej treści

W internecie od czasu do czasu spotykamy się z takim pojęciem jak text to code ratio, czyli stosunek tekstu czy widocznej w przeglądarce treści do ilości kodu na stronie, który jest odpowiedzialny za jej...

Strona internetowa oczami wyszukiwarki 2

Strona internetowa oczami wyszukiwarki

Tworząc stronę internetową i jej kolejne podstrony musimy pamiętać, że wyszukiwarki zwracają uwagę na ogólną treść strony, starają się też odgadnąć jej tematykę. Możemy im to ułatwić odpowiednio akcentując najważniejsze elementy. Nie powinniśmy jednak...

Popraw indeksację i traffic dzięki Sitemap.xml 0

Popraw indeksację i traffic dzięki Sitemap.xml

Wykorzystanie wielu map strony w postaci kilku plików XML (sitemap.xml) możemy zaliczyć do zaawansowanych technik optymalizacji dla wyszukiwarek (SEO). Korzystając równocześnie z Narzędzi dla webmasterów, możemy doskonale śledzić stopień indeksacji naszych stron a także...

Idealnie zoptymalizowana strona 3

Idealnie zoptymalizowana strona

W internecie możemy znaleźć setki instrukcji, jak zoptymalizować naszą stronę i na co powinniśmy szczególnie zwracać uwagę. Jednak wiele osób posiadających własną witrynę nie zna się na kodowaniu i programowaniu, m.in. html czy php,...