Optymalizacja strony i sklepu
Prawda jest taka, że sam fakt posiadania strony internetowej nie gwarantuje sukcesu. Nawet, gdy ta zajmuje czołówkę w Google. A to dlatego, że nie chodzi tylko o to, ile osób wchodzi na Twoją stronę, ważne jest to, kto na niej zostaje i co robi.
Dlatego proces optymalizacji strony podzielić można na dwie części. Pierwszą jest optymalizacja strony dla wyszukiwarek (ang. On-Page SEO), czyli wszelkie działania w obrębie samej witryny, które wpływają na pozycję w Google. Dodatkowo sprawią, że strona będzie się ukazywać osobom szukającym, również na wiele innych, interesujących nas słów kluczowych i to bez pozycjonowania ani żadnych innych działań marketingowych.
Bezpłatna wycena optymalizacji
Przykładowy efekt optymalizacji strony
Optymalizacja dla odwiedzających
Druga część pracy to optymalizacja strony dla użytkowników, a dokładniej poprawa użyteczności witryny (ang. Web Usability). Ten zakres działań skupia się wyłącznie na Twoich Klientach. Ma za zadanie przede wszystkim poprawić satysfakcję korzystania ze strony oraz skłonić ich do dokonania zakupu produktu lub wykonania innej pożądanej czynności.
Precyzja przy optymalizacji strony
Najtrudniejszą częścią całego procesu optymalizacji jest odnalezienie równowagi między poprawą widoczności w Google a użytecznością strony dla Klientów. Dlaczego?
Otóż można maksymalnie zoptymalizować stronę tylko dla wyszukiwarki – niestety konwersja (np. sprzedaż) na takiej stronie jest niewielka, bo przecież Google u Ciebie nie robi zakupów. Można też stworzyć atrakcyjną stronę wyłącznie dla użytkowników – rzecz w tym, że taka strona nie gwarantuje wysokiej pozycji i być może nikt jej nie znajdzie.
Twoja strona musi być lubiana zarówno przez Google, jak i Klientów. Osiągnięcie tego jest kluczem do sukcesu.