Audyt SEO strony / sklepu
Czym jest audyt SEO? To szczegółowy raport zawierający informacje dotyczące słabych elementów Twojej strony internetowej, widocznych działań marketingowych, jak np. pozycjonowanie w najpopularniejszej wyszukiwarce – Google oraz listę sugestii dotyczących ich poprawy.
Każda uwaga i każdy istotny element, osłabiające pozycję oraz widoczność w Google są dokładnie omówione. Dodatkowo, przedstawione są ich najkorzystniejsze dla Ciebie rozwiązania.
Musisz wiedzieć, że dobrze zoptymalizowana strona internetowa, może bez przeszkód konkurować z największymi serwisami internetowymi. Kluczem do tego jest poznanie silnych i co najważniejsze słabych stron Twojej witryny.
Web Usability a audyt SEO
Wytyczne Google dotyczące SEO (optymalizacji dla wyszukiwarek) zawierają też odniesienia do „przyjazności strony dla osób ją odwiedzających”. Z tego powodu, sporządzając audyt SEO strony lub sklepu internetowego zwracana jest często uwaga, na ich użyteczność dla Klientów (łatwość w użytkowaniu strony – Web Usability). A to dlatego, że wysoka pozycja w Google nie gwarantuje wysokiej użyteczności Twojej stronie.
Kiedy potrzebny jest audyt SEO
- Kiedy masz wątpliwości, co do skuteczności dotychczasowych działań (optymalizacji i pozycjonowania).
- Wykonano dla Ciebie stronę / sklep internetowy i nie masz pewności, czy są „przyjazne” dla użytkowników i wyszukiwarki Google, co w przyszłości może negatywnie odbić się na Twoich dochodach
oraz niepotrzebnie zwiększyć nakłady na reklamę. - Chcesz dokładnie poznać sytuację Twojej witryny w internecie lub nie wiesz, dlaczego konkurencja jest wyżej w wynikach Google.
- Masz problem z widocznością strony w wyszukiwarce Google, np. daleka pozycja lub całkowite usunięcie strony (filtr lub ban od Google).
- Chcesz sprawdzić, czy Twój sklep internetowy, strona firmowa czy portal spełniają aktualne wytyczne wyszukiwarek i nie grozi im nałożenie żadnej kary od Google.