Jak pozycjonować strony skuteczniej?!

Cały proces pozycjonowania i jego skuteczność zależy od opracowanej strategii. Planowanie struktury linków przychodzących wciąż znajduje się wysoko. Często jednak jest pomijane lub upraszczane do minimum, co przyczynia się może nie tyle do małej efektywności pozycjonowania, ale do nie wykorzystania całego potencjału wykonywanej pracy.

 

Analizując głębiej sztucznie stworzone profile linków można zauważyć coś, co nazwać można „płaską strukturą linkowania”. W dużej mierze dotyczy to pozycjonowania za pomocą automatów, lecz i ręczne umieszczanie odnośników bywa często obarczone tym błędem. A chodzi tu o głębokość czy raczej ilość kolejno wskazujących na siebie  linków (rodzaj kaskady), po których wyszukiwarki dojdą na stronę. Oczywiście, nie oznacza to, że takie działania nie przynoszą efektów + występuje większe zróżnicowanie domen, jednak wartość czy tzw. „moc” odnośnika jest mniejsza – dlatego konieczne jest zdobycie ich w dużo większej ilości.

 

Istotnym aspektem skuteczności pozycjonowania jest zaufanie wyszukiwarki do odnośnika. Można je określić korzystając  np. z MajesticSEO (Backlinks -> URL Flow Metrics -> Trust Flow). Linki przychodzące, do których linkują inne strony o zbliżonej tematyce, nawet nie zawsze zawierające w tekście zakotwiczenia  frazy kluczowe, cieszą się wyższą skutecznością. Stosując taką budowę profilu linków, można powiedzieć, że większy nakład pracy inwestujemy na podlinkowanie linków, niż w ich docelową ilość. Jednak zyskują one dużo wyższe zaufanie i przekazują większą „moc” pozycjonującą. Warto tu podkreślić, że coraz bardziej liczy się tematyczność stron, na których znajduje się odnośnik, niż sam tekst jego zakotwiczenia.

 

Jak pozycjonować strony skuteczniej?!

 

Przy tego typu profilu linków, stawiamy na zaufanie wyszukiwarki do domen i konkretnych podstron, a więc należy wykorzystywać wyłącznie te, o wysokiej ocenie tego parametru. Nie można zastosować tej metody budując profil w oparciu o strony niskiej jakości. Jednakże zaletą jest to, że do dyspozycji mamy zarówno linki dofollow, jak i nofollow, co w obecnych czasach i wzroście świadomości webmasterów stanowi duże udogodnienie.

 

 

 

Może Ci się spodoba...

1 Response

  1. Filip pisze:

    Dzięki:) Fajny artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *