Zależności pomiędzy elementami strony a jej pozycją w Google

Optymalizacja strony internetowej dla wyszukiwarek (On-Page SEO) posiada wysoki wpływ na samą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Niedawno, opublikowane zostały aktualne wyniki potwierdzające fakt, że odpowiednia konstrukcja strony oraz rozmieszczenie i zawartość poszczególnych elementów mają istotny wpływ na miejsce w rankingu Google.

 

Jako, że jakość strony zaczyna coraz bardziej wpływać na jej ocenę przez Google, warto skupić się właśnie na jej zawartości i tym, co najbardziej „podoba się” wyszukiwarce. Warto też zauważyć, że siła związków pokrywa się po części z upodobaniami osób odwiedzających stronę (np. prosta nawigacja, odpowiedni tytuł czy nagłówki).

Korelacja elementów strony a pozycja w wynikach Google

Wzrost wartości jakości strony można wytłumaczyć w prosty sposób. Obserwując zmiany, jakie Google wprowadza w systemie wartości czynników, sugerują stopniową ich wymianę. Redukcji w znaczeniu ulega np. popularność adresu URL na rzecz chociażby czasu spędzonego przez osoby odwiedzające na stronie czy lojalności względem domeny. Zmiany te są powolne, lecz konsekwentne. Wg analityków Moz.com i Brand.com (źródła danych), doprowadzą do zmiany na szczycie najbardziej wpływowych czynników. Google będzie przede wszystkim oceniało przydatność treści dla użytkownika, jej autorytet czy popularność na portalach społecznościowych, czyli czynniki, które bazują w znacznej mierze na osobach odwiedzających.

 

 

Może Ci się spodoba...

1 Response

  1. Daniel pisze:

    Bardzo przydatne zestawienie, dzięki!

Skomentuj Daniel Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *