Outbound a inbound marketing

Istnieją dwa główne sposoby, w jaki Klienci mogą dowiedzieć się o naszej firmie czy naszych produktach. Możemy sami zająć się promocją i umieszczać naszą ofertę w każdym możliwym miejscu (ulotki reklamowe rozdawane na ulicy, wiadomości email – tzw.spam) oraz możemy zaprezentować się w bardziej subtelny sposób, np. umieszczając baner reklamowy odsyłający do do naszej strony internetowej na popularnym forum lub blogu czy poprzez linki sponsorowane w wynikach wyszukiwarek.

Efektywność strategii outbound marketingu

Ta forma marketingu preferowana jest głównie przez duże firmy i korporacje. Głównie w celu pokazania jak największej grupie osób swoich produktów czy wizualizacji marki. Niestety odsetek osób, które rzeczywiście odpowiedzą na ten typ reklamy jest niewielki, w porównaniu do grona osób, do których reklama dotrze. Większość z nich już z przyzwyczajenia ignoruje takie techniki marketingowe, a część z nich dodatkowo negatywnie postrzega firmy reklamujące się w ten sposób. Kolejnym minusem jest duży nakład finansowy na kampanię reklamową typu outbound i niski zwrot z inwestycji (ROI). Wystarczy zastanowić się ile razy ktoś oferował nam ulotkę w centrum handlowym i nawej jeżeli ją przyjeliśmy, to co z nią zrobiliśmy.

Inbound marketing – pomóżmy wybrać właśnie nas

Wzrost świadomości konsumenta i wciąż rosnąca korkurencja zmusił do wykształcenia się nowego typu prezentacji i promocji ofert – inbound marketing. Główna różnica polega na tym, że zamiast napastować reklamą i zarazem zrażać do siebie potencjalnych Klientów, staramy się im podpowiedzieć, by wybrali właśnie nas.
Jak to osiągnąć?

Głównym źródłem, gdzie poszukujemy obecnie informacji jest internet. Dlatego to on stał się teraz jednym z głównych miejsc wzmożonej aktywności reklamodawców. Tu za pomocą takich technik jak marketing w wyszukiwarkach, banery na stronach internetowych czy prezentacja w portalach społecznościowych (np. NK, Facebook, Google+), staramy się pokazać potencjalnym Klientom, że to My mamy to, czego oni szukają. Dodatkowo, poprzez tworzenie stron www w ramach poradników czy serwisów z informacjami branżowymi, przyciągamy osoby bezpośednio związane z naszą działalnością, a prezentowana na nich rzetelna treść sprawi, że wzrośnie w ich oczach autorytet naszej firmy.

Koszty inbound marketingu

W porównaniu z marketingiem typu outbound, który zawsze wiąże się z dużymi nakładami finansowymi na kampanię reklamową, inbound marketing to na prawdę tania reklama w internecie. Jej koszt w dużej mierze zależy od przybranej strategii działania i kreatywności. Dla przykładu – posiadając sklep internetowy z częściami samochodowymi, jaki jest koszt naszej wypowiedzi na dany temat i umieszczenia odpowiednio sformuowanego odnośnika, na znanym forum motoryzacyjnym… A efektem będzie zwiększony ruch w naszym sklepie osób, które poszukują dokładnie tego, co mamy do zaoferowania.

Istnieje wiele podobnych sposobów na niedrogą reklamę w internecie. M.in. wspomniane już tworzenie stron internetowych z poradami, linki sponsorowane w wyszukiwarkach czy pozycjonowanie strony w wynikach organicznych. Wybór jednak zależy od celu, który chcemy osiągnąć. Należy tylko pamiętać, by sposobów odtarcia Klientów do naszej oferty było przynajmniej kilka.

Może Ci się spodoba...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *