Optymalizacja treści strony firmowej
Optymalizacja strony firmowej może się okazać jedną z najskuteczniejszych strategii marketingu internetowego. Zwłaszcza dla firm działających lokalnie lub w niewielkim regionie. Jej głównym celem jest zdobycie niszowych słów kluczowych wraz z ruchem, który one generują. Dzieki temu, strona firmowa jest w stanie samodzielnie wypozycjonowanać się na pożadane przez nas frazy. Przekłada się to bezpośrednio na zwiększenie odwiedzin witryny oraz większe zainteresowanie naszymi usługami lub produktami.
Keyword research kluczem do sukcesu
Jak w każdej strategii promocji internetowej, najważniejsze jest badanie grupy docelowej i określenie, jakimi słowami kluczowymi – hasłami wpisywanymi w wyszukiwarkę posługują się w szukaniu informacji. Od trafnego wytypowania nawet kilkudziesięciu haseł zależy powodzenie całego procesu optymalizacji mając jednak na uwadze web usability strony internetowej (użyteczność strony).
Jakie słowa kluczowe wybieramy? Głównie te, które składają się z 2-3 wyrazów. Jeżeli działamy lokalnie, powinniśmy dodatkowo zawrzeć w nich region czy dokładną lokalizację np. optymalizując stronę www na hasło pozycjonowanie stron Szczecin zakładamy, że osoby poszukujące firmy w Szczecinie świadczącej usługi pozycjonerskie trafią właśnie do nas. Podobnie osoby szukające „biura rachunkowego” będą wpisywały w wyszukiwarkę właśnie tą frazę poszerzoną o lokalizację (ulicę, miasto). By nasza strona ukazała się w wynikach wyszukiwania, wyszukiwarka musi napotkać w jej treści te określone słowa.
Efektywność optymalizacji treści strony
Jak ze wszystkim co dotyczy SEO (ang. Search Engine Optimization), na wyniki naszych działań należy czekać. W przypadku optymalizacji dla Google, ten czas wynosi kilka tygodni, jednak już po pierwszych 2-3 powinniśmy zaobserwować pierwsze efekty. Tyle czasu zajmuje wyszukiwarce przejrzenie zmian na stronie, skatalogowanie jej w bazie danych i określenie nowych pozycji w wynikach wyszukiwania, oczywiście uwzględniając także strony i działania SEO naszej konkurencji.
W przypadku, gdy prowadzimy niszową działalność a konkurencja w regionie jest mała, optymalizacja strony przynosi rewelacyjne wyniki. Zdarza się, że jest na tyle efektywna, iż zdobywamy nawet pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania i to bez jakichkolwiek
dodatkowych działań pozycjonowania.
Gdy natomiast nasza branża jest już okupowana przez inne, podobne firmy, optymalizacja z pewnością poprawi pozycję strony i dodatkowo stworzy solidne podstawy do dalszej pracy, przez co koszt pozycjonowania znacząco się zmniejszy.
-
W skład optymalizacji strony wchodzi ponadto:
- Użyteczność strony internetowej (web usability) – m.in. przejrzystość, łatwość w obsłudze, wartość merytoryczna
- Optymalizacja kodu – rozmieszczenie kluczowych słów w istotnych elementach składowych strony
- Popularność strony – obecność odnośników na forach tematycznych i w serwisach społecznościowych