Optymalizacja treści strony, czyli nowoczesne On-Page SEO

Czym się różni nowoczesna optymalizacja treści strony od klasycznego On-Page SEO? Przede wszystkim, klasyczna optymalizacja opiera się w głównej mierze na analizie słów kluczowych, za sprawą których użytkownicy wyszukiwarki powinni wchodzić na naszą stronę, a następnie wbudowaniu ich w nią. Najczęściej ma to miejsce poprzez umieszczenie odpowiednich słów kluczowych w istotnych elementach: tytuł strony, opis, nagłówki czy nazwa pliku graficznego i jego atrybut ALT, a nawet treści odnośników prowadzących do strony.

 

W odróżnieniu do metod klasycznych, obecna optymalizacja treści strony dla wyszukiwarki to pojęcie dość szerokie. Przede wszystkim, na pierwszym miejscu nie skupiamy się wyłącznie na tym, co potencjalny Klient wpisze w wyszukiwarkę, ale czego tak na prawdę szuka. Poza tym, jak już trafi na nasza stronę, to czy odnajdzie na niej to, co go interesuje.

 

 

Kolejną różnicą jest dbanie o atrakcyjność w wynikach wyszukiwania. Jak powszechnie wiadomo, dopracowanie treści tytułu i opisu strony już nie wystarczy. Nasza strona musi się wyróżniać na tle innych. Dzięki zastosowaniu opisów rozszerzonych (rich snippet) i innych danych strukturalnych, możemy sprawić, że wyszukiwarki pokażą więcej informacji z naszej strony.

 

opis-rozszerzony

 

Istnieje jeszcze wiele nowych aspektów optymalizacji treści, które wchodzą w skład On-Page SEO, co nie oznacza, że klasyczne metody są nieaktualne, po prostu już nie wystarczają.

 

 

Dla szerszego zobrazowania  tematu, zapraszam do obejrzenia filmiku z cyklu Whitebord Friday od SEOmoz.
 

 

 

Może Ci się spodoba...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *