Wstępna naturalizacja profilu linków

Profil linków jest obecnie sprawą wyjątkowo ważną zwłaszcza, jeżeli strona czy sklep internetowy są pozycjonowane. W większości przypadków, osoby pytające o koszt czy wycenę pozycjonowania, nie są świadome, że jeżeli ich witryna była już promowana w Google, pozostaje po tym pewna „historia” w postaci m.in. profilu linków przychodzących. Od niej to zależy również cena za pozycjonowanie, która może być niższa lub wyższa.

 

Fakt zaistnienia chęci zmiany dotychczasowej firmy SEO, często spowodowany jest brakiem czy małą skutecznością działań lub wysokimi kosztami usługi. Zasięgając opinii, odnośnie kosztów kontynuacji pozycjonowania (wyceny), brane są pod uwagę właśnie te mało skuteczne działania poprzedników. Najczęściej przybierają one formę zdobytych już odnośników w odniesieniu do ich jakości. Następnie do kosztu usługi wliczana jest ilość pracy, którą należy wykonać, by dostosować profil linków do aktualnych, teoretycznych założeń przed rozpoczęciem docelowych działań związanych promocją w naturalnych wynikach wyszukiwania.

 

O ile coś takiego, jak idealny profil linków nie istnieje, a dodatkowo algorytm oceniający go, zmienia się bardzo często, o tyle istnieje kilka zasad, których należy przestrzegać. Co zrobić, gdy zauważymy, że profil linków przybiera nienaturalną formę?

 

1. Jednolitość fraz. Najpopularniejszą jak do tej pory formą pozycjonowania jest zdobywanie tekstowych odnośników do strony docelowej, które w treści zakotwiczenia posiadają określone frazy kluczowe. Nie sposób nie zgodzić się, że takie działania  nie są skuteczne. Problem zaczyna się w momencie, gdy do pozycjonowania wykorzystujemy niewielką liczbę słów (powiedzmy do 5 wyrazów i kilka ich kombinacji). W efekcie powstaje profil linków o dość zawężonym zakresie fraz, a na to wyczulony jest algorytm Google. Nie jest znana stała, z góry określona liczba czy stosunek odpowiedniej ilości i jakości linków, lecz warto się zastanowić nad poszerzeniem listy, np.: o adresy URL podstron, odnośniki graficzne (z i bez atrybutu ALT), nazwy firmy lub popularne teksty zakotwiczenia typu „tutaj”, „więcej”, „link” itp.

 

Nie naturalny profil linków

 

2. Jedna strona docelowa. Bardzo często zdarza się, że wszystkie odnośniki na stronach zewnętrznych, wskazują na jeden adres URL. Przeważnie jest to strona główna witryny. W przypadku pozycjonowania stron zawierających kilkanaście i więcej podstron, jest to zjawisko raczej niespotykane przy naturalnie zdobytych linkach. Wygląda to tak, że poza stroną główną, witryna nie zawiera już żadnych innych, ciekawych i przydatnych informacji. Tym samym, nie można się spodziewać, że „zaufanie” wyszukiwarki będzie wysokie.

 

3. Relatywność odsyłających stron. Zgodność tematyczna stron, które zawierają w swojej treści odnośniki do naszej strony, jest obecnie bardzo pożądana przez wyszukiwarki. Jednak jak to się ma do naturalizacji profilu? Otóż w myśl naturalnie zdobywanych odnośników, nie mamy kontroli nad tym, kto i gdzie je umieszcza. Część z nich pochodzi z prywatnych blogów, umieszczana jest na forach nie tylko tematycznych, lecz i ogólnych… Także naturalnie wyglądający profil linków wygląda chaotycznie.

 

4. Zaufanie do strony. Nad zaufaniem wyszukiwarki do witryny należy pracować długo. W tym przypadku konieczna jest systematyczność i umiarkowanie, gdyż często się zdarza, że oczekując szybkich efektów, dajemy się skusić metodom, które przeznaczone są do promocji ofert sezonowych – efektownych, lecz wyjątkowo ryzykownych i o krótkim czasie trwania. Jak więc wypracować zaufanie do strony?

 

Przede wszystkim dostosowując ją do oczekiwań użytkowników. Kluczowym elementem stają się tu powracające osoby – czyli Ci, którzy już co najmniej raz weszli z wyników wyszukiwania na stronę i zrobili to ponownie, tym razem wchodząc na inną podstronę. Google coraz lepiej interpretuje tą zmienną i zaczyna ona odgrywać znaczącą rolę w kształtowaniu wyników wyszukiwania. Dodatkowo, częste odwiedzanie danej witryny zwiększa też prawdopodobieństwo samoczynnego umieszczenia odnośnika na innych stronach przez jej użytkowników.

 

Tak skonstruowany profil linków jest stosunkowo odporny na zmiany w algorytmie oceny stron i całkiem dobrze znosi ewentualne wahania w pozycjach.

 

Może Ci się spodoba...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *