Jak uwidocznić lokalną firmę w Google?

97% konsumentów szuka lokalnych firm w internecie. Powoduje to, że coraz więcej właścicieli małych firm zaczęło interesować się marketingiem w internecie, a w szczególności pozycjonowaniem. Niestety większość z nich pozycjonuje strony na własną rękę sądząc, że koszty zdobywania pozycji w wynikach organicznych są zbyt duże…nic mylnego. Dodatkowo zrażają się często tym, że mimo umieszczenia dziesiątek czy setek linków na jednym czy dwóch forach, ich pozycja w wynikach nie drgnęła.

 

Temat optymalizacji strony lokalnej firmy, czyli SEO for local business, nie jest niczym nowym, a fakt, że Google promuje od stosunkowo niedawna takie lokalne strony/firmy świadczy, że prawdopodobnie tego właśnie oczekują użytkownicy wyszukiwarki.

 

local-seoIstnieje też kilka sposobów na wzmocnienie sygnału dla wyszukiwarki, że jesteśmy właśnie firmą lokalną i to nas należy pokazać wyżej. Oprócz znanych powszechnie zasad umieszczania nazwy miejscowości/regionu w kluczowych elementach treści strony, jest kilka rzadziej omawianych a równie dobrze rozpoznawanych miejsc zaznaczenia geolokalizacji firmy:

 

1. Zweryfikuj swoją firmę w Google+ – używaj prawdziwego adresu firmy

 

2. Dodaj adres firmy w stopce strony – dzięki temu wyszukiwarka indeksując każdą z podstron zorientuje się, że powtarzająca się sekwencja ulicy, nr lokalu, kodu i miasta świadczy o lokalizacji firmy.

 

3. Oznacz adres za pomocą microdata – łatwo to zrobić używając schematów z schema.org/LocalBusiness lub wybrać bardziej dokładny schemat, np. biuro rachunkowe czy sklep z częściami samochodowymi.

 

4. Rejestruj domenę na firmę i ujawnij dane – jest to punkt sporny w branży SEO. Niektórzy twierdzą, że ma znaczenie na wyniki wyszukiwania, inni, że nie. Jednak rejestrując domenę firmową i decydując się na pokazanie danych właściciela, nikomu to nie zaszkodzi, a może i pomoże.

 

5. Buduj lokalny profil linków – powszechnie wiadomo, że wyszukiwarki, a w szczególności Google, zwracają wyjątkowo dużą uwagę na linki przychodzące. Wiadomo też, że odnośniki są swego rodzaju „oddaniem głosu” na stronę. Dobrze jest również, gdy linki pochodzą ze stron podobnych tematycznie. Jednak w przypadku firm lokalnych, należy postarać się jeszcze o jedną rzecz – linki ze stron z regionu. Są one bardziej wartościowe, niż linki zza oceanu.

 

 

Może Ci się spodoba...

2 komentarze

  1. sławek pisze:

    ..i oczywiście linkowanie go google maps w odpowiedni sposób 😉 pozdrawiam

  2. Publikowanie danych w WHOIS ma pewien plus. Ostatnio bardzo często ludzie dzwonią z ofertą kupna domeny, która nie jest nigdzie wystawiona właśnie na podstawie danych, które w WHOIS znaleźli.

Skomentuj Agencja interaktywna CRENEO Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *