Ile liter liczy title tag i ile liter liczy linijka title w serpach

Jaki długi powinien być tytuł strony i ile znaków rzeczywiście należy w nim zawrzeć by wyszukiwarki takie, jak Google nie obcięły go pokazując w wynikach wyszukiwania? To pytanie często pojawia się na forach i jest wspominane na różnych blogach. Padają różne odpowiedzi. Sam zalecam Klientom przestrzeganie odpowiedniej długości tytułu strony, często jednak pytają dlaczego i ile znaków powinien zawierać. Niektórzy twierdzą, że maksymalna wartość to 69 znaków inni, że góra 60. W zasadzie obie odpowiedzi są prawidłowe a zarazem błędne. Jak w rzeczywistości wygląda zasada  ucinana zawartości title tagu (tytułu strony)?

 

Na początek muszę zaznaczyć, że tytuł jaki nadamy zostanie wyświetlony w przypadku jego adekwatności do treści samej strony. Gdy Google uzna, że nie pasuje do treści, może go zastąpić dowolnym fragmentem ze strony. Dlatego powinien być krótkim, kilkuwyrazowym podsumowaniem treści samej strony. Jak krótkim…otóż bez problemu możemy w nim umieścić nawet 100 znaków, które bez ucinania w postaci trzykropka (…)  zostaną wyświetlone w wynikach wyszukiwania.

 

Jak to możliwe, wszystko sprowadza się do obecności aktywnego podglądu strony obok wyników wyszukiwania. By Google mogło go wprowadzić, musiało ograniczyć szerokość wyświetlanych tytułów i opisu do stałej wielkości, a dokładniej szerokości. Obecna szerokość kolumny i ramki z pojedynczym wynikiem to 512px. Można w nim pomieścić nawet ponad 100 znaków. Wszystko zależy jednak od szerokości wyświetlania poszczególnych znaków i tak litera O zajmuje prawie dwa razy więcej miejsca w wynikach, niż litera I.

 

Istnieją jednak dwa zasadnicze ograniczenia dotyczące sensownych tytułów strony. Pierwsze to jego adekwatność do treści strony – musimy pamiętać, by zawierał słowa kluczowe z treści. Wtedy unikniemy podmienienia go przez fragment tekstu ze strony (najczęściej wybierany jest nagłówek H2). Drugi to atrakcyjność dla użytkowników – nikt nie kliknie w wynik, który składać się będzie ze 110 liter I (wtedy mamy 99% szans na to, że Google go podmieni).

 

Rozbieżność odnośnie bezpiecznej ilości znaków w tytule i podawane długości mają jednak swoje uzasadnienie. W przypadku tytułów składających się z wielu szerokich liter typu „O, D, W” itd., rzeczywiście należy przestrzegać zasady 60-65 znaków. Jednak, gdy na naszej stronie używamy słów kluczowych „krótkich”, czyli o „wąskich” znakach typu „i, j, l, t ” i zamierzamy zawrzeć je w tytule, śmiało możemy użyć 1-2 słowa więcej i przekroczyć zalecane ilości znaków.

 

 Ile liter liczy title tag i ile liter liczy linijka title w serpach | Blog SEO Codum
(84 znaki ze spacjami, szerokość 503px)

 

Tytuł tego wpisu  ma za zadanie z jednej strony udowodnienie tego faktu, z drugiej monitorowanie zachodzących zmian. Mam nadzieję, że potwierdzi spostrzeżenia.

 

Wyniki

24 godziny później sprawdzam co wyszło… Cóż, nie udało się zmieścić tej wersji tytułu strony w wynikach wyszukiwania. Jednak zauważyłem coś ciekawego. W zależności od przeglądarki internetowej i jej wersji, które akurat mam pod ręką, wyświetla się różna ilość znaków tytułu.  Jest to zazwyczaj 77 lub 78 znaków i trzykropek, a więc 1-2 znaki mogły by  się jeszcze zmieścić.  Najciekawsze jest to, że długość wyświetlanego tytułu w wynikach wyszukiwania zależy od przeglądarki internetowej i czcionek, którymi dysponuje. Google dopasowuje więc długość tytułu do naszej przeglądarki.

 

Długość title w wynikach wyszukiwania w zależności od przeglądarki

 

 

 

Może Ci się spodoba...

2 komentarze

  1. a ile znaków TITLE google uwzględnia w indeksie? ot to jest pytanie.. są różne teorie na ten temat, jaka jest wiedza autora na ten temat? pozdrawiam i czekam na odp.

    • SEO Codum pisze:

      Z podobnych przyczyn i niejasności napisałem ten art. odnośnie długości tytułu. Różne źródła powielają tą samą treść, czyli „60-65 znaków w tytule, bo tyle się wyświetla…”

      Wg różnych źródeł Google uwzględnia różne ilości znaków w tytule. Obecnie nie stosuję tak długich tytułów, ale o ile pamiętam najdłuższy uwzględniony w indeksie tytuł miał przeszło 160 znaków. Niektórzy podają, że uwzględniane jest przeszło 200 znaków. Jednak sama długość tytułu nie jest aż tak istotna, jak to, o ile kolejne słowa tytułu obniżają wartość poprzednich i czy opłaca się nam upychać w nich słowa kluczowe.

Skomentuj SEO Codum Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *