Dlaczego SEO nigdy nie umrze?

Zacznijmy od krótkich definicji czym jest social media marketing a co to optymalizacja dla wyszukiwarek (SEO) i buzz marketing w dobie internetu.

 

Social Media Marketing odnosi się do procesu zdobywania ruchu w witrynie za pomocą serwisów społecznościowych.

 

Search engine optimization (SEO) to proces poprawy widoczności witryny lub strony internetowej w wyszukiwarce w „naturalnych” wynikach wyszukiwania.

 

Buzz Marketing (marketing plotki, marketing szeptany) – działania, jakie podejmują firmy w celu wywołania u swoich Klientów pozytywnych rekomendacji odnośnie produktu, marki czy usług.

 

Specjalizacje, jakie powstają w dziedzinie marketingu internetowego czasami są utrudnieniem w skutecznych działaniach promocyjnych. Głównie dlatego, że ograniczając się do jednej dziedziny siłą rzeczy tracimy szerszy punkt widzenia celu.

 

Wyszukiwarki coraz bardziej wykorzystują sygnały z serwisów społecznościowych do oceny popularności strony w internecie. Musimy więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy celowe uczestniczenie w dyskusji na forum w celu umieszczenia wypowiedzi z pozytywną opinią nt. produktu a w niej odnośnika np. do podstrony z produktem to pozycjonowanie czy social media marketing a może to wyłącznie buzz marketing?

 

Wszystko zależy od tego, jak rozumiemy te trzy terminy i czy jesteśmy w stanie spojrzeć na nie z szerszej perspektywy. Wystarczy przypomnieć sobie czasy, w których pozycja strony w wynikach wyszukiwania zależała od ilości powtórzeń słowa w meta tagu „keywords”. Następnie należy spojrzeć na rozwój SEO. Obecnie buduje się zaplecza – te wartościowe łączy się z serwisami społecznościowymi (social media), a następnie umieszcza na forach pozytywne wzmianki o nich (buzz). Wszystko to pod hasłem oferty „pozycjonowanie strony„. Zmiany te zaszły, w przybliżeniu, w obrębie dekady. Kto wie jak będzie wyglądało pozycjonowanie za kolejne kilka lat.

 

Dlaczego SEO nigdy nie umrze

 

Dlatego często umieszczane na forach sformułowanie pt. „SEO umiera„, jest błędne. Bardziej trafne jest stwierdzenie, że „SEO ewoluuje„. Przeżycie zależy od trzech kluczowych czynników: istnienia internetu, stron www, obecności wyszukiwarek. Dopóki będą istnieć, pozycjonowanie i walka o pozycję w internecie również. Rzecz w tym, że nie można przewidzieć, w jakiej formie.

 

 

 

Może Ci się spodoba...

3 komentarze

  1. kamel pisze:

    Dlaczego SEO nie umrze? Google zawdzięcza swoją popularność pozycjonerom, którzy tak wypromowali w Polsce wyszukiwarkę. Teraz Google ich się odwdzięcza. Nawet jeśli pozycjonowanie w Google przestanie kiedyś istnieć to ludzie przejdą na Binga. Po aktualnym poziomie wyników sam się dziwię, że jeszcze tego nie robią.

  2. Eizzy pisze:

    Dokładnie, SEO będzie istnieć w tej lub innej formie, ale nie można mówić o jego końcu. Jeśli ludzie będą szukać informacji w Internecie (a nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej). Nieważne, czy to będzie za pomocą google, binga, czy czegokolwiek innego. SEO się po prostu będzie dostosowywać do sytuacji.

  1. 25 marca 2015

    […] obala to stwierdzenie infografika udostępniona przez Łukasza Pluteckiego oraz wpis z serwisu Codum: Dlatego często umieszczane na forach sformułowanie pt. „SEO umiera„, jest błędne. […]

Skomentuj kamel Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *