Znaczenie lokalizacji firmy w pozycjonowaniu

Od początku 2012 roku Google wprowadziło znaczne zmiany w swoim algorytmie wyszukiwania, mające na celu promocję małych i średnich firm obejmujących swym zasięgiem niemielkie rejony. Dając szanse niewielkim biznesom, realnie umożliwiło powstanie specyficznego rodzaju pozycjonowania strony bazującego na konkretnej lokalizacji firmy.


Jednak by spełnić warunki określenia strony internetowej czy sklepu, jako działających na pewnym obszarze, należy zadbać o szereg czynników. Znacząca jest tu m.in odpowiednia optymalizacja strony. Dotyczy to nie tylko samego tekstu, ale i tych elementów witryny, które pozornie widzi tylko wyszukiwarka. Okazuje się, że te drugie stają się coraz bardziej istotne w pozycjonowaniu lokalnym.


Projektując stronę czy sklep internetowy, projektanci skupiają się na efekcie końcowym, jakim jest wygląd i użyteczność strony (łatwość w obsłudze). To jest ich zadanie. Jednak zapominają lub nie wiedzą, jak wykorzystać poszczególne elementy strony (tytuły, nagłówki, pliki graficzne, czy nawet poszczególne słowa) do uczynienia witryny bardziej widoczną w sieci.


Znaczenie pozycjonowania lokalnego


Pozycjonowanie lokalne najlepiej sprawdza się dla firm usługowych (np. gabinety lekarskie, salony fryzjerskie, warsztaty samochodowe) i sklepów o ograniczonej możliwości dystrybucji (np. sklepy ze zdrową żywnością, zoologiczne), które ze względu na rodzaj usług, nie są w stanie funkcjonować poza swoim rejonem.


Właśnie pozycjonowanie lokalne przekształci pozorne utrudnienie w rozwoju działaności na ich korzyść, pomoże uwidocznić firmę na rynku lokalnym, co w efekcie przyciągnie nowych Klientów.


Użytkowanie strony internetowej oznacza zgodę na używanie plików Cookie. Nie pokazuj tego powiadomienia