Wsparcie Google dla lokalnych firm

Jedna z największych na świecie wyszukiwarek internetowych - Google, której udział na rynku poskim sięgnął przeszło 98%, wprowadziła na wiosnę 2012 roku znaczącą auktualizacje swojego algorytmu ("Venice"). Zamiast jednolitej oceny stron i prezentacji ich w "organicznych" (nie sponsorowanych) wynikach wyszukiwania, podzieliła pierwszą stronę na wyszukiwania ogólne i lokalne. Właśnie te drugie umożliwiły wielu firmom i jednoosobowym działalnością na konkurencję nawet ze stronami od dawna znajdującymi się w czołówce wyszukiwarki.


Google zauważyło, że 97% osób szukających usług, wpisuje w wyszukiwarkę hasło + nazwa miejscowości lub regionu. By ułatwić swoim użytkownikom poszukiwania oraz zwiększyć trafność i czas, część wyników, którą widzimy dotyczy firm o zasięgu lokalnym. Oznacza to, że odpowiednio optymalizując stronę na hasła lokalne, np. "dobry fryzjer Szczecin", nasza strona internetowa może się ukazać wysoko mimo, że konkurencja już od dawna zajmuje pierwsze pozycje.


Pozycjonowanie lokalne - wyniki Google


Taka radykalna zmiana polityki Google - promocja małych i średnich firm o zasięgu lokalnym - wciąż trwa. Kolejne aktualizacje wyszukiwarki coraz bardziej skupiają się na pokazywaniu wyników lokalnych, a także wspierają metody, które nadają stronom internetowym taki właśnie charakter.




Użytkowanie strony internetowej oznacza zgodę na używanie plików Cookie. Nie pokazuj tego powiadomienia