Optymalizacja stron i sklepu

Optymalizacja stron www i sklepów internetowych

Nie chodzi o to, kto wchodzi na Twoją stronę, ważne jest to, kto na niej zostaje. A prawda jest taka, że sam fakt posiadania strony internetowej nie gwarantuje sukcesu. Potrzeba ją jeszcze w odpowiedni sposób uatrakcyjnić dla wyszukiwarek i co ważniejsze - przyszłych Klientów.

Dlatego proces optymalizacji strony podzielić można na dwie części. Pierwszą jest optymalizacja strony dla wyszukiwarek (ang. On-Page SEO), czyli wszelkie działania w obrębie samej witryny, które poprawią jej pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Dodatkowo sprawią, że strona będzie się ukazywać osobom szukającym, również na wiele innych, interesujących nas słów kluczowych i to bez pozycjonowania ani żadnych innych działań marketingowych.

Zapytaj o bezpłatną wycenę


Drugą część stanowi optymalizacja strony dla użytkowników, a dokładniej poprawa użyteczności witryny (ang. Web Usability). Ten zakres działań skupia się wyłącznie na Twoich Klientach i ma za zadanie poprawić wydajność, efektywność i satysfakcję korzystania ze strony oraz skłonić ich do dokonania zakupu produktu lub wykonania innej pożądzanej czynności.


Efekty optymalizacji stron www i sklepów internetowych


Na czym polega kompromis przy optymalizacji?

Najtrudniejszą częścią całego procesu jest określenie kompromisu między poprawą widoczności w Google a użytecznością strony dla Klientów. Dlaczego?

Otóż można zoptymalizować stronę tylko dla wyszukiwarki - niestety konwersja (np. sprzedaż) na takiej stronie jest niewielka. Można też stworzyć atrakcyjną stronę wyłacznie dla użytkowników - rzecz w tym, że nikt jej nie znajdzie. Twoja strona musi być lubiana zarówno przez Google, jak i Klientów. Wiemy, że osiągnięcie tego jest kluczem do sukcesu.


Użytkowanie strony internetowej oznacza zgodę na używanie plików Cookie. Nie pokazuj tego powiadomienia