Wyniki organiczne vs linki sponsorowane

Firma analityczna User Centric opublikowała zaskakujące wnioski nt. wyników organicznych i linków sponsorowanych w wyszukiwarkach. Przeprowadzili badania dotyczące czasu, jaki poświęcają przeciętni użytkownicy internetu w wieku od 18 do 54 lat na przejrzenie wyników wyszukiwania Google i Bing. Badanie polegało na śledzeniu wzroku i czasu jego skupienia na czterech elementach strony wyników:  lewy panel nawigacyjny, górna i prawa ramka z linkami sponsorowanymi oraz wyniki organiczne.

 

 

Wyniki organiczne vs linki sponsorowane

 

 

A oto wyniki w wersji tabelarycznej:

Google Bing
Wyniki organiczne

100% oglądalności

czas: 14.7 s

100% oglądalności

czas: 10.7 s

Górne linki sponsorowane

91% oglądalności

czas: 0.9 s / wynik

90% oglądalności

czas: 0.7 s / wynik

Prawe linki sponsorowane

28% oglądalności

czas: 0.16 s / wynik

21% oglądalności

czas: 0.11 s / wynik

Lewy panel nawigacyjny

17% oglądalności

czas: 1.2 s

18% oglądalności

czas: 2.9 s

 

Nie zaobserwowano istotnych różnic między prawą kolumną linków sponsorowanych Google i Bing zarówno w % zainteresowania użytkowników, jak i czasie ich przeglądania.   Reklamy wyświetlane nad wynikami organicznymi, były znacznie bardziej interesujące dla użytkowników, niż te, wyświetlane po prawej. Dodatkowo, zainteresowanie nimi było prawie tak samo duże, jak wynikami organicznymi.

 

Lewy panel nawigacyjny zarówno w przypadku Google, jak i Bing’a cieszył się mniejszym zainteresowaniem, nawet od lików sponsorowanych w prawej części strony wyników. Jednak czas poświęcony jego przejrzeniu był ponad dwa razy dłuższy w przypadku Bing’a, niż Google.

 

Główną różnicę zanotowano  w czasie spędzonym na przeglądaniu wyników organicznych (Google – 14,7 s, Bing – 10,7 s) oraz na ilości przejrzanych pozycji (Google 90% wyników, Bing 70% wyników), co widać na powyższym obrazie.   Ciekawostką jest, że wg opinii badanej grupy, trudniej było im odnalezienie poszukiwanych informacji w wynikach Google, niż Bing’a. Mimo, że szata graficzna obu stron wyników jest bardzo podobna. Ponadto, tylko 25% z badanych aktywowało (przypadkowo) automatyczny podgląd stron w wynikach Bing, a w który Google zaopatrzyło wszystkich użytkowników.

Może Ci się spodoba...

1 Response

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *