Ranking czynników 2014 by Searchmetrics

Ranking czynników 2014 by Searchmetrics

Searchmetrics opublikowało nowy ranking czynników wpływających na pozycję strony w Google. Co prawda badania przeprowadzane były na bazie stron pochodzących ze Stanów Zjednoczonych, ale nie ma podstaw by nie odnieść ich do polskiej wersji przeglądarki.

Jak się okazuje, najsilniejsze sygnały płyną kolejno: od użytkowników wyszukiwarki i jest to %CTR w SERPach (klikalność w stosunku do liczby wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania), popularność na portalach społecznościowych, liczba umieszczanych odnośników do strony (linkowanie zewnętrzne) oraz treści znajdujące się na stronie. Z tym, że zarówno ogólne czynniki związane z mediami społecznościowymi, jak i linkowanie zaczyna tracić na wartości na rzecz zawartości samej strony.

Infografika przedstawiające wyniki badań -> link

 

Opublikowano:
Kategoria: Wiadomości

Optymalizacja stron dla wyszukiwarek i osób je odwiedzających to coś co lubię i czym się zajmuję... Czego można chcieć więcej.
Udostępnij link

3 komentarze do artykułu
  1. Sz. Artowski 30 listopada 2014 o 17:38

    Bardzo ciekawy artykuł. Można bardzo dużo z tego wykorzystać. Proszę o więcej.

    Odpowiedz
  2. Daniel 11 grudnia 2014 o 15:47

    Widać, jak w stosunku do raportu z zeszłego roku zyskały na znaczeniu kwestie związane z usability i widocznością stron w social media. Szkoda, że tak powoli dociera to na polski rynek, ale z pewnością warto to obserwować i być o krok przed konkurencją.

    Odpowiedz
  3. Piotr 15 czerwca 2018 o 19:27

    Z Searchmetrics do teraz można uzyskać tego typu informacje.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz