Aktualizacja algorytmu Google: Pingwin 3.0

Aktualizacja algorytmu Google: Pingwin 3.0

W piątek (18 października 2014) oficjalnie potwierdzone zostało wprowadzenie aktualizacji algorytmu Google – Pingwin 3.0.

Jak na razie Google nie podało dokładnych szczegółów, dotyczących wpływu aktualizacji na wyniki wyszukiwania. Można na chwilę obecną jedynie spekulować,  że zmiany dotyczyć będą w znacznej części ogólnie pojętego profilu linków. Ponadto, aktualizacja wprowadzona została 2 dni temu, dlatego wyciąganie jakichkolwiek miarodajnych wniosków i ocena jej efektów możliwa będzie dopiero za około 2 – 4 tygodnie, gdy algorytm na nowo oceni wszystkie strony w indeksie wyszukiwarki.

Osobiście, zaobserwowałem ewidentne zawirowania i wahania pozycji stron 19 października, jednak dziś (20 października), wszystko wróciło do stanu z poprzedniego tygodnia.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Opublikowano:
Kategoria: Wiadomości

Optymalizacja stron dla wyszukiwarek i osób je odwiedzających to coś co lubię i czym się zajmuję... Czego można chcieć więcej.
Udostępnij link

6 odpowiedzi do artykułu
  1. olszak.radek 29 października 2014 o 00:02

    nic tylko trzeba będzie coraz większą i większą uwagę contentowi poświęcać :)

    Odpowiedz
  2. halski 6 listopada 2014 o 09:22

    zgoda, że content jest najważniejszy, ale do tego nad optymalizacją witryny, linkami też trzeba popracować

    Odpowiedz
  3. jacek 19 listopada 2014 o 00:09

    Też macie wrażenie, że sporo, co spadło w wyniku tego pingwina, już wróciło?

    Odpowiedz
  4. Piotr Rostecki 20 listopada 2014 o 10:31

    Nieznaczne wahania w pozycjach którejś ze stron zdarzają się praktycznie co dziennie. Google samoczynnie i tymczasowo potrafi obniżyć pozycję strony, by dać szanse innym – zazwyczaj trwa to kilka dni i jest to normalna zasada działania algorytmu wyszukiwarki.Jednak ostatnie aktualizacje osobiście uważam za udane.

    Odpowiedz
  5. Robert 23 listopada 2014 o 00:35

    No ciekawe jak będą wyglądały wyniki tej aktualizacji.

    Odpowiedz
  6. Marcin Henel 31 stycznia 2015 o 15:49

    I na tym polega największa trudność w analizie skuteczności swoich działań pozycjonujących. Strona może awansować/spaść i nie wiadomo czy to efekt naszych działań, zmian algorytmu, czy przypadkowe wahania.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz