Kategoria: Webdesign / Usability

Pliki PDF i  problem SEO z duplikacją treści 6

Pliki PDF i problem SEO z duplikacją treści

Ostatnio miałem do czynienia z ciekawym przypadkiem, z którym do tej pory osobiście się nie spotkałem. Po krótkim rozeznaniu okazało się, że jest on dość powszechny w sieci. Mianowicie problem z kopią treści podstrony...

Microdata, optymalizacja i lokalne wyszukiwanie 10

Microdata, optymalizacja i lokalne wyszukiwanie

Od pewnego czasu wyszukiwarki kładą coraz to większy nacisk na „położenie” danej strony internetowej, czyli jej optymalizację na frazy lokalne (np. miejscowość). Dzięki temu wiele lokalnych firm uzyskało realną szansę na konkurencję z firmami...

Stosunek kodu strony do widocznej treści 7

Stosunek kodu strony do widocznej treści

W internecie od czasu do czasu spotykamy się z takim pojęciem jak text to code ratio, czyli stosunek tekstu czy widocznej w przeglądarce treści do ilości kodu na stronie, który jest odpowiedzialny za jej...

Znaczenie czasu ładowania się strony 0

Znaczenie czasu ładowania się strony

Czy warto poprawić czas ładowania się naszej strony www lub sklepu internetowego? Oczywiści a wręcz jest to konieczne. Niestety wielu właścicieli witryn ma obsesję na punkcie swoich rankingów, jakość ruchu na stronie, stopnia konwersji, zarządzania reputacją oraz ogólnego samopoczucia z obecność w internecie.  Jest to...

Problemy z indeksowaniem strony 4

Problemy z indeksowaniem strony

Najprostszy sposób na sprawdzenie czy nasza strona jest indeksowana przez roboty sieciowe to wpisanie w wyszukiwarki (Google, Bing) polecenia site:mojastrona.pl lub skorzystanie z darmowego i prostego dodatku do przeglądarki internetowej SEO Quake. Jeżeli ukaże...

Robots.txt i WordPress – powielenie treści 2

Robots.txt i WordPress – powielenie treści

Robots.txt jest plikiem tekstowym mającym na celu pomóc w indeksowaniu naszej strony przez roboty sieciowe. Dzięki niemu możemy zablokować dostęp do poszczególnych części naszej strony czy jej konkretnych podstron. Na przykład, jeżeli posiadamy stronę...

Web usability strony internetowej 0

Web usability strony internetowej

Na początek może pytanie – jeżeli szukamy w internecie interesujących nas informacji, ile stron musimy przejrzeć by w końcu do niej dotrzeć? Przecież każda strona internetowa, ukazując się w wynikach wyszukiwania, zawiera określone przez...

Optymalizacja treści strony firmowej 0

Optymalizacja treści strony firmowej

Optymalizacja strony firmowej może się okazać jedną z najskuteczniejszych strategii marketingu internetowego. Zwłaszcza dla firm działających lokalnie lub w niewielkim regionie. Jej głównym celem jest zdobycie niszowych słów kluczowych wraz z ruchem, który one...