Kategoria: Webdesign / Usability

Wzrok użytkownika na stronie internetowej 0

Wzrok użytkownika na stronie internetowej

Na początku musimy zrozumieć, że ludzie nie czytają każdego słowa, które napiszemy na stronie. Człowiek z natury, pragnie osiągnąć swój cel jak najmniejszym nakładem pracy – co jest zdrowym i wydajnym podejściem. Dotyczy to...

Przewijanie strony a uwaga osoby odwiedzającej 1

Przewijanie strony a uwaga osoby odwiedzającej

W kwestii projektowania stron, fakt zmuszania użytkownika do przewijania strony w dół, do tej pory jest przyczyną wielu dyskusji. Powodem tego jest przekonanie niektórych projektantów do starych schematów, gdzie osoby odwiedzające oglądały wyłącznie część...

3

Stara wersja CMSa – jak duży to problem?

W zeszłym miesiącu analizowałem pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek stronę opartą o system zarządzania treścią, czyli tzw. CMS. Strona estetyczna, dobrze prowadzona. I nie było by w tym nic niezwykłego, gdyby nie okazało się, że...

Ilość tekstu na stronie a jego czytelność? 0

Ilość tekstu na stronie a jego czytelność?

Jest kilka podstawowych zasad użyteczności strony, które sprawią, że Twoja strona internetowa stanie się nie tyle bardziej popularna, co skuteczna. Jedną z nich jest wiedza na temat zdolności poznawczych osób odwiedzających. Posiadając witrynę, umieszczamy...

Podział na strony, czyli użyteczność a SEO 1

Podział na strony, czyli użyteczność a SEO

Kwestia podziału strony z większą ilością tekstu od dawna była problemem. Głównie chodzi tu o konflikt między użytecznością strony a dostosowaniem jej do pozycjonowania. To szablonowy konflikt pomiędzy optymalizacją dla wyszukiwarek (SEO) a przejrzystością...

Optymalizacja treści strony, czyli nowoczesne On-Page SEO 0

Optymalizacja treści strony, czyli nowoczesne On-Page SEO

Czym się różni nowoczesna optymalizacja treści strony od klasycznego On-Page SEO? Przede wszystkim, klasyczna optymalizacja opiera się w głównej mierze na analizie słów kluczowych, za sprawą których użytkownicy wyszukiwarki powinni wchodzić na naszą stronę,...

Optymalizacja treści, czyli On-Page SEO i usability 0

Optymalizacja treści, czyli On-Page SEO i usability

Optymalizacja treści strony to zagadnienie wyjątkowo szerokie. Wiele poradników umieszczonych w internecie powiela powszechnie utrwalone treści i tylko w niewielu wyjątkach dodaje coś od siebie. Nie znaczy to, że są błędne. Przeciwnie, to „kwintesencja...