Social marketing i co podoba się na Facebooku?

Social marketing kojarzy się wielu z promocją na portalach społecznościowych takich, jak np. Facebook. Wiele umieszcza na nim wpisy, udostępnia linki i samemu daje wyrazy uznania wciskając „Lubię to”. Jednak wyglądają upodobania osób korzystających z Facebooka i co lubią najbardziej. Przeprowadzone zostały badania na ten temat, które objęły swoim zakresem 10 000 najbardziej popularnych stron i 1.3 miliona wpisów. Analizowano korelację pomiędzy wieloma czynnikami a wszystko to w odniesieniu do wywołania u odwiedzających konkretnych działań – wciśnięcia „Lubię to”, skomentowania lub podzielenia się znalezioną informacją z innymi. Do najciekawszych wniosków należą te związane z: typem wpisu, jego długością i okresem największej aktywności użytkowników Facebooka.

 

I tak, największą popularnością cieszą się oczywiście zdjęcia – Facebook to prosta forma przekazu a większość ludzi to wzrokowcy, dodatkowo dobra grafika zastąpi 1000 słów. Jeżeli chodzi o słowa, to krótkie teksy do 50 znaków, gdzie nie trzeba za dużo czytać, okazują się być najbardziej „Lubiane”. Natomiast największej liczby „polubień” możemy się spodziewać w godzinach popołudniowych w weekendy.

 

Social marketing i co podoba się na Facebooku?

 

 

 

Może Ci się spodoba...

1 Response

  1. antoniusz pisze:

    Dające do myślenia badania i wyniki. Czyli w przypadku, gdy ktoś zdecyduje się na kampanie Social media, powinien zadbać o urozmaicenie wpisu na portalu społecznościowym i wziąć pod uwagę porę dnia. Ciekawie to wygląda i można wyciągnąć parę użytecznych wniosków na przyszłość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *