Podstawy identyfikacji wizualnej firmy

Obserwując rynek małych i średnich firm, najczęstszy problem z jakim się spotykamy to brak konsekwencji w ich identyfikacji wizualnej. Głównym powodem jest przeświadczenie o wysokich kosztach marketingu marki i brak wiary w spójność zakresu ich działalności. Prawda jest taka, że identyfikacja wizualna firmy jest jedną z najprostszych i najskuteczniejszych technik marketingu. I wbrew pozorom, nie musi kosztować wiele.

Poprzez dobór odpowiednich kolorów, ikonografii, czcionek oraz układu elementów graficznych, utrzymywanych zgodnie na wszystkich produktach możemy znacząco wzmocnić wszelkie działania marketingowe, a tym samym obniżyć ich koszt.

 Od czego zacząć promocję marki?

Dobrym sposobem na rozpoczęcie promocji marki jest zebranie i przejrzenie wszystkich mediów firmowych: wizytówki, broszury, ulotki, materiały drukowane (np. wystawiane faktury, rachunki), stronę internetową. Powinniśmy sprawdzić czy na każdym z mediów znajdują się elementy graficzne kojarzące się z nasza firmą.

    Sprawdźmy więc:

  • Czy na wszystkich mediach znajduje się nasze logo i czy logo przedstawione jest w identyczny sposób (kolorystyka, czcionki) ?
  • Czy broszury, strona internetowa, wizytówki itp. składają się z podobnych wizualnie komponentów?
  • Jeżeli zamawiamy swoje materiały w różnych firmach sprawdźmy, czy kolorystyka naszych materiałów nie odbiega od siebie w sposób zauważalny?

Podstawy identyfikacji wizualnej firmy

Najprościej spojrzeć na duże firmy i korporacje, i na ich sposób prezentowania swojej marki. Niezależnie czy to będzie reklama w telewizji, gazecie, ulotka reklamowa czy faktura – zawsze pojawia się na nich kilka spójnych wątków (logo firmowe, kolorystyka). Może nam się wydawać, że nie jesteśmy w stanie stworzyć podobnego wizerunku marki, lecz musimy pamiętać: te firmy zaczynały jak samo jak my, identyfikacja wizualna dotyczy każdej firmy i nie zawsze wiąże się z dużymi kosztami.
Jeżeli zauważyliśmy błędy czy niespójności w przekazie naszej oferty/marki, im szybciej je poprawimy, tym korzystniej wypadnie to dla naszej firmy.

 

Każda promocja marki powinna posiadać ściśle ukierunkowany cel (zależny od tego co chcemy sprzedać), by jej wizualizacja mogła być spójna. W oczach Klientów spójność promocji podnosi przekonanie o jakości otrzymywanych usług. Natomiast koszty promocji można zminimalizować planując i rozkładając je w czasie.

Może Ci się spodoba...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *