Idealnie zoptymalizowana strona
W internecie możemy znaleźć setki instrukcji, jak zoptymalizować naszą stronę i na co powinniśmy szczególnie zwracać uwagę. Jednak wiele osób posiadających własną witrynę nie zna się na kodowaniu i programowaniu, m.in. html czy php, a tym bardziej na bazach danych.
Dlatego dla przeciętnego posiadacza strony, kursy czy poradniki o budowie strony i jej optymalizacji są po prostu niezrozumiałe. Tym razem postaramy się zobrazować, jak powinna wyglądać „idealne” zoptymalizowana strona internetowa. Oczywiście określenie „idealna” nie oznacza gwarancji skuteczności czy konieczność wzorowania się na poniższym przykładzie, lecz ma zobrazować, o co tak naprawdę chodzi w optymalizacji treści strony nawet, gdy kompletnie nie posiadamy wiedzy nt. projektowania i kodowania stron internetowych. Szczególnie przydatne jest to dla osób, których strona oparta jest o system zarządzania treścią (CMS) a do swojej dyspozycji mają jedynie puste rubryki formularza do tworzenia nowej strony.
Od czego więc zacząć optymalizację strony…od sprawdzenia, czy ktokolwiek poza nami wpisuje w wyszukiwarkę słowa/frazy kluczowe, dla których chcemy zoptymalizować naszą stronę. Robimy to np. korzystając z narzędzi propozycji słów kluczowych (link). Dzięki nim dowiemy się m.in. ile mniej więcej osób wpisuje miesięcznie wybrane dla nas słowa kluczowe i jak wygląda ich konkurencyjność.
Następnie dzięki statystykom wyszukiwarki Google (link) możemy sprawdzić, jak w poszczególnych okresach/porach roku/miesiącach waha się popularność wybranego przez nas słowa/frazy kluczowej.
Po zbadaniu i wyborze słowa kluczowego przyszła pora na stworzenie nowej lub optymalizację istniejącej już strony.
Jest to tylko przykład, jak samodzielnie zoptymalizować stronę zwłaszcza, gdy nie posiadamy odpowiedniej wiedzy odnośnie projektowania i kodowania stron a nasz CMS zawiera tylko kilka pozycji, które możemy wypełnić.
Oczywiście należy pamiętać, że dzisiejsze wyszukiwarki są wstanie rozpoznać wyrazy synonimiczne, a z perspektywy optymalizacji strony, ich używanie jest wręcz zalecane. Jeżeli chodzi natomiast o umieszczenie i ilość powtórzeń słowa kluczowego, wszystko zależy od długości strony (ilości tekstu). Dla krótkich stron wystarczy 2-3 razy, dłuższe 4-6 razy, a nawet więcej. Dobrze jest także umieścić słowo kluczowe w pierwszym lub drugim zdaniu na stronie. Jednak cały czas musimy mieć na uwadze, że przede wszystkim treść powinna być zrozumiała dla osób odwiedzających naszą witrynę.
Czy ten tekst z przykłady nie mógłby być odebrany jako „przeoptymalizowany” z punktu widzenia G?
Myślę, że jeżeli strona nie składa się z 1000 znaków, tzw. nie jest króciutka i jest to logiczny i zrozumiały tekst, to nie powinno być z nią najmniejszych problemów. Poza tym pod spodem pisze, że zalecane są synonimy słowa kluczowego.
Podoba mi się sposób wyjaśnienia tematu. Fajnie wytłumaczone bo od samego źródła – tak żeby zwłaszcza początkujący użytkownik zrozumiał o co chodzi.