Dlaczego warto korzystać z narzędzi SEO?

1

Dlaczego warto korzystać z narzędzi SEOKorzystanie z narzędzi wspomagających pozycjonowanie strony jest nie tylko ułatwieniem przy zdobywaniu nowych i niezbędnych danych, lecz pomaga także zmierzyć efekty pracy, jaką dotychczas wykonaliśmy. Dzięki nim, można również  ocenić pracę innych – można sprawdzić czy prowadzone  jest skuteczne pozycjonowanie.

 

Ostatnimi czasy przy pozycjonowaniu, coraz bardziej odchodzi się starych schematów polegających wyłącznie na zdobywaniu linków przychodzących. Coraz większy nacisk nakłada się na jakość i prezentację produktu na stronie, a nie tylko pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to spowodowane prostą zasadą – wyszukiwarka Google nie dokonuje zakupów, ale osoby, które odwiedzają stronę.

 

Nie mniej, odnośniki prowadzące do naszej strony wciąż odgrywają znaczącą rolę, jednak skuteczność tego zabiegu zależy w dużej mierze od przyjętej strategii pozycjonowania oraz zasobów, w postaci bazy stron, na których je umieszczamy. Opierając swoją strategię o dobrej jakości i/lub zgodnej tematycznie liście witryn, możemy się spodziewać rzeczywiście zadowalających rezultatów. Niestety nie zawsze, powierzając pozycjonowanie firmie czy osobie z zewnątrz, tak jest. I tu właśnie należy skorzystać z narzędzi do pozycjonowania, gdyż niektóre z nich w całkiem prosty sposób potrafią ocenić jakość tego parametru – jakości zdobytych linków oraz domen, z których pochodzą.

 

W tym przypadku brak znajomości tematyki związanej ze strategią pozycjonowania w wyszukiwarce Google nie jest przeszkodą. Wystarczy tylko wiedzieć, gdzie i z jakich narzędzi SEO skorzystać. Wyjątkowo prosto i przejrzyście ocenę jakości domen i odnośników prezentuje MajesticSEO. Nawet osoba zupełnie niezorientowana w tematyce, dzięki przyjrzeniu się kilku wykresom jest w stanie stwierdzić czy jej witryna jest lepiej lub gorzej pozycjonowana.

 

 

MajesticSEO - podaj domenę / adres URL

 

 

Następnie, w panelu nawigacyjnym wyszukujemy zakładkę „Link Profile” – profil linków.

 

 

MajesticSEO - ocena profilu linków

 

 

O czym należy pamiętać zanim przejdziemy do oceny jakości pozycjonowania: Każda strona internetowa jest unikalna w swoim rodzaju, dotyczy to również profilu linków – wszystkich odnośników, które znajdują się na witrynach internetowych a prowadzą do naszej. Żadne z narzędzi SEO, nie jest w stanie odnaleźć wszystkich (100%) umieszczonych linków – dotyczy to również wyszukiwarki Google. Natomiast każde z nich, ocenia je i liczy na własny sposób. Oczywiście, narzędzia takiej jak MajesticSEO, Ahrefs, Open Site Explorer i wiele innych, starają się jak najwierniej naśladować system oceny wyszukiwarek, nigdy nie odzwierciedlą ich w pełni. Jednak przedstawiają zarys tego, co widzą wyszukiwarki.

 

O ile nikt nie jest w stanie podać przykładu idealnego profilu linków, o tyle możliwym jest zobrazowanie kilku przykładów, jak nie powinien on się kształtować.

 

 

Niskiej jakości profile linków wg MajesticSEO

 

 

Zaprezentowane powyżej wykresy dotyczą głównie dwóch wybranych wskaźników, jakimi są popularność domeny w internecie („Citation Flow”), na której umieszczony jest odnośnik oraz zaufaniu wyszukiwarki do konkretnej domeny / adresu strony linkujących do nas.

 

Jest to dość wybiórcza ocena jakości strategii pozycjonowania, lecz osoby, które nie są obeznane z tematyką SEO, widząc tego typu wykresy, powinny zacząć się zastanawiać nad słusznością kontynuowania takiej promocji w wyszukiwarce. Nawet, jeżeli obecnie witryna zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, taki profil linków nie jest skuteczny w dłuższym okresie czasu. Natomiast naprawa czy poprawa jego jakości, z czasem staje się coraz trudniejsza, gdyż dane o metodach pozycjonowania (historia strony) pozostają w wyszukiwarce na stałe i nie można ich usunąć. Wszelkie dalsze działania będą zazwyczaj dobudowywać kolejne punkty na powyższych wykresach.

 

 

 

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
1 odpowiedź do artykułu
  1. Magik 8 października 2013 o 20:18

    Trzeba znaleźć tzw. złoty środek pomiędzy pozycjonowanie strony pod wyszukiwarki, a stworzeniem strony dla klienta. Korzystanie z narzędzi SEO, jak najbardziej tak, ale trzeba to robić rozsądnie!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz